Promovare şi cooperare economică

Promovarea exporturilor româneşti în Slovenia

Principalele instrumente de susţinere şi promovare a exportului cu finanţare de la bugetul de stat

 

Instrumente în administrarea EXIMBANK, conform Legii nr. 96/2000, modificată prin Legea nr.165/2006 privind organizarea şi funcţionarea Băncii de Export-Import a României EXIMBANK-S.A., Comitetul Interministerial de Garanţii şi Credite de Comerţ Exterior repartizează fondurile alocate anual prin bugetul de stat pentru instrumente din administrarea EXIMBANK, conform Legii nr. 96/2000, în funcţie de necesităţile de susţinere a exportului.

 

Programul de promovare a exportului, administrat de Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat, prin care se suportă, parţial sau total, din fonduri de la bugetul de stat, cheltuielile privind:

  • participarea la târguri şi expoziţii internaţionale: cu suportarea a 50% din cheltuielile privind transportul, cazarea şi asigurarea medicală pentru un participant din partea fiecărui expozant şi suportarea totală a cheltuielilor privind transportul şi manipularea exponatelor, mostrelor şi materialelor publicitare, formalităţile vamale aferente acestora, depozitarea ambalajelor aferente exponatelor pe perioada desfăşurarii acţiunii promoţionale, închirierea, construirea şi/sau amenajarea spaţiului expoziţional, transportul materialelor aferente, cheltuielile generale pe perioada de desfăşurare a acţiunilor promoţionale etc.
  • organizarea de misiuni economice şi acţiuni de promovare a exporturilor: cu suportarea a 50% din cheltuielile de transport extern, cazare şi asigurare medicală pentru un participant de la fiecare firmă, la nivelul baremelor stabilite pentru instituțiile publice, precum şi suportarea totală a cheltuielilor privind transportul în interiorul ţărilor de destinație pentru persoanele care participă la acţiunile respective, a cheltuielilor pentru închirierea spaţiilor aferente întâlnirilor de afaceri şi a dotărilor necesare desfăşurării acestora, a materialelor promoţionale etc.
  • realizarea de studii de piaţa si de produse: pe baze concurenţiale, în conformitate cu legislația în vigoare, cu suportarea a 50% din cheltuielile aferente;
  • realizarea de actiuni de publicitate si reclama cu caracter general: pe baze concurențiale, cu suportarea totală a cheltuielilor, inclusiv a celor pentru distribuirea materialelor de publicitate.

 

Programul de sprijinire a întreprinderilor mici şi mijlocii cu finanțare de la Bugetul de Stat, conform Legii nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii.

 

Programul de creştere a competitivităţii produselor industriale, administrat de Ministerul Economiei.

 

Programul de creştere a competitivităţii produselor agroalimentare, administrat de către Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale.

Medalii de Merit pentru Poliția Română

07.12.2018

Vineri, 7 decembrie 2018, în cadrul unei ceremonii festive la care au asistat reprezentanții corpului diplomatic acreditat în…

Cupa mondială de biatlon 2018

06.12.2018

În perioada 3-9 decembrie a.c., în localitatea slovenă Pokljuka, se desfășoară Cupa Mondială de biatlon. Reprezentanții…

Ziua Națională a României: Centenarul Marii Uniri

24.11.2018

Vineri, 23 noiembrie 2018, Ambasada României în Republica Slovenia a marcat Ziua Națională a României printr-o recepție …

Dezbatere NATO la Ljubljana

20.11.2018

Marți, 20 noiembrie a.c., ambasadorul Anton Niculescu a participat la o dezbatere cu tema „Securitatea în zona…